کد خبر : 593
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 14:50
161 بازدید

یک کشته در سقوط پاراگلایدر در مریوان

یک کشته در سقوط پاراگلایدر در مریوان

رخداد غرب: سقوط پاراگلایدر در سایت مشرف به دریاچه زریبار مریوان یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکزکردستان، رییس انجمن پاراگلایدر شهرستان مریوان گفت: ساعت ۱۷ و ۲۰دقیقه روز گذشته یک مورد سقوط پاراگلایدر در سایت پروازی مشرف به دریاچه زریوار گزارش شد.

کامران رحیمی افزود: نیروهای فوریت پزشکی بلافاصله به محل اعزام شدند و خلبان و مسافر آن را که به شدت مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل کردند.

وی گفت: متاسفانه مسافر به نام برهان رازدار ۲۵ ساله اهل شهرستان مریوان به دلیل شدت جراحات و خونریزی داخلی در ساعت ۲۰ در بیمارستان جان خود را از دست داد و خلبان نیز به نام ژوبین اسد رخ ۱۴ ساله اهل شهرستان مریوان از ناحیه پا دچار شکستگی شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

رییس انجمن پاراگلایدر شهرستان مریوان افزود: متاسفانه خلبان که فردی نوجوان و فرزند مربی پارگلایدر است فاقد مجوز پرواز بوده و به صورت غیرقانونی اقدام به پرواز کرده بود که باعث کشته شدن یک نفر و مصدومیت خود شد.

وی با بیان اینکه کسانی که دارای مدارک قانونی شامل بیمه، ‌گواهینامه پرواز و تجهیزات به روز منطبق با استانداردهای لازم باشند مجوز پرواز دارند گفت: خلبان هیچکدام از مدارک لازم و قانونی را نداشت و پدرش که مربی و مدارک لازم را دارد مجاز به پرواز بود و مکرر به کسانی که فاقد مجوزهای قانونی هستند تذکر داده ایم که نباید اقدام به پرواز کنند.

رحیمی  با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شهرستان مریوان تنها سه نفر مجوز پرواز پاراگلایدر را دارند، افزود:  نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان نیز مبنی بر ممنوع بودن پرواز برای کسانی که فاقد مجوز قانونی هستند به دست ما رسیده است و ما نیز تذکرهای لازم را اعلام کرده ایم و پرواز دیروز نیز که منجر به این حادثه تلخ شد بدون اطلاع ما بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi